در حال بارگذاری ...
دکتر انصاری راد در اولین همایش علوم پایه :

ارتقا و اثر بخشی آموزش در گرو پژوهش است

به گزارش روابط عمومی مدیریت پردیس های استان تهران، اولین همایش علوم پایه و فناوری دانشگاه فرهنگیان به همت مراکز آموزش عالی شهید بهشتی و شرافت، در استان تهران برگزار شد.
دکتر پرویز انصاری راد، سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران، در این مراسم، ارتقا جایگاه معلم و آموزش را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: اولین همایش علوم پایه و فناوری به صورت منطقه ای و با همکاری استان های البرز، سمنان و قم برگزار شد.
وی با بیان اینکه اولین معلم خدا است، تصریح کرد: پیامبران، اهل بیت همه معلم بشریت بوده اند و این مایه افتخار است که ما اکنون ادامه دهنده راه آنها هستیم.
دکتر انصاری راد، آموزش اثربخش و با کیفیت را در گرو پژوهش دانست و افزود: باید دانش محتوایی و علمی گام به گام  کسب شود و در بستر پژوهش به آن پرداخته شود.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران ادامه داد: متاسفانه عدم تعادل در نظام آموزشی، باعث شده است دربخشی ازآموزش و پرورش به دانش های نظری و محتوایی توجه بیشتری  شود و نیاز است با هماهنگی و همرایی بین دانشگاه فرهنگیان و سازمان پژوهش، از نظر وزنی به فلسفه آموزش پرداخته شود وبین دانش نظری ، محتوایی و دانش عملی ومهارتی تعادلی برقرار گردد.
وی تصریح کرد: نباید واحدهای درسی با کاهش دانش محتوایی به سمت تکرار مباحث در دروس پی سی کی برود . متاسفانه سرفصل ها جزیره ای مدون شده و گروه های مختلف و مباحث تکراری به وجود آورده و باید دانش های مهارتی ،علمی ،آموزشی و تدریسی بصورت متعادل براساس میزان نیاز دانشجو معلمان درسرفصل ها لحاظ شود.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران با بیان اینکه باید به دانش های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی وزن بیشتری داده شود، تصریح کرد: آموزش و تدریس هنر است و معلمی هنرمندی.
دکتر انصاری راد ادامه داد: معلمان برای لحظه لحظه زمان حضور در کلاس باید برنامه داشته باشد و هنرمندی معلم باید در کلاس درس بروز کند.
وی تصریح کرد: معلم باید بتواند شرایط مثبت توام با علاقه برای دانش آموزان ایجاد کند و این علاقمندی باعث ارتقا میشود.
سرپرست مدیریت پردیس های استان تهران با بیان اینکه معلم باید با پژوهش محوریت مباحث کلاس را دنبال کند، تصریح کرد: باید یادگیرنده فکر کند، وقتی فکر کرد راهکار می دهد ارائه مساله می کند


نظرات کاربران